Χρ. Σπίρτζης: Οριστική λύση με νομοθετική ρύθμιση για τον ΟΑΣΘ

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
Τελευταία ενημέρωση: 08:08

 

Οριστική λύση για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, προτίθεται να δώσει άμεσα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με νομοθετική ρύθμιση, μετά από συνάντηση και διάλογο που θα έχει τις επόμενες μέρες με δήμους και την περιφέρεια του Μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.

«Η λύση που θα προτείνουμε θα είναι μετά από συζήτηση και διάλογο, πρώτα και κύρια με τους τοπικούς άρχοντες, με την περιφέρεια και τους δήμους. Το γραφείο μου συνεννοείται αν αυτή η συνάντηση θα γίνει αύριο ή μεθαύριο ή την Παρασκευή αλλά είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί κανένας υπουργός, κανείς δήμαρχος να πει “δώστε στον ΟΑΣΘ λεφτά για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων χωρίς εγγυήσεις για το ελληνικό δημόσιο”» έκανε σαφές ο κ.Σπίρτζης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

Εξέφρασε δε την πεποίθησή του ότι η συνεργασία υπουργείου, δήμων και περιφέρειας, θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα -κατά τη γνώμη του- «σκάνδαλο 60 χρόνων της σύμβασης του ΟΑΣΘ».

«Εχετε ξαναδεί σε ιδιωτικό οργανισμό που μέρος των εργαζόμενων είναι και ιδιοκτήτες, που δίνει εκατομμύρια το Δημόσιο, να εμπεριέχεται σ΄αυτές τις επιδοτήσεις, το κέρδος των μετόχων; Γίνεται να έχουν πληρωθεί τα μερίσματα των μετόχων τον Ιούνιο και να χρωστούνται τα δεδουλευμένα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός προσθέτοντας ότι ο οργανισμός, «από το 2009 έως σήμερα, έχει πάρει 1 δισ επιδοτήσεις, έχει δώσει τα μερίσματα στους μετόχους και χρωστάει παντού».

Χρ. Σπίρτζης στο «Πρακτορείο 104,9 FM» : «Εκβιασμός και ομηρεία» η κατάσταση στον ΟΑΣΘ

«Αυτό που ζει η χώρα από το 1957 (χρονιά υπογραφής της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το κράτος) και η Θεσσαλονίκη, είναι ένας εκβιασμός και μία ομηρεία σε μία ληστρική σύμβαση του ΟΑΣΘ, σε σχέση με το ελληνικό Δημόσιο, επειδή υπάρχει μονοπώλιο. Δεν μπορεί να συνεχισθεί αυτή η κατάσταση και ο εκβιασμός, γιατί ο λαός θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται αν συνεχισθεί η σύμβαση».

Αυτό επεσήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 fm», ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, χαρακτηρίζοντας τη σύμβαση «διεθνή πρωτοτυπία», γιατί από το 1957 χάνει μόνιμα το ελληνικό Δημόσιο.

Αναφερόμενος στην καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, τόνισε ότι αν και το υπουργείο δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ στον Οργανισμό, εντούτοις έχει υποβάλλει τρεις προτάσεις για την επίλυση του ζητήματος που έχουν, όμως, απορριφθεί.

«Όλη η συζήτηση γίνεται για να αποδώσει το υπουργείο τα δύο επόμενα μηνιάτικα για να πληρώσει ο ΟΑΣΘ τις υποχρεώσεις που έχει στους εργαζόμενους. Εμείς, συμφωνούμε να δώσουμε αυτά τα χρήματα στον ΟΑΣΘ, αλλά με την απαραίτητη θεσμική κατοχύρωση του ελληνικού Δημοσίου», είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηρίζοντας «μεθοδευμένες» τις κινήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και το σωματείο εργαζόμενων.

«Πριν 10 ημέρες κάναμε μία πρόταση να μας δώσουν τους λογαριασμούς των εργαζόμενων και να καταβάλλουμε απευθείας τα ποσά και την απέρριψαν, γιατί, πιθανώς, φοβούνται την κατακραυγή, ποιοι άνθρωποι, με ποια προσόντα και τι πληρώνονται. Αρνήθηκαν, επίσης, την πρόταση να δώσουν ισόποσες εγγυητικές επιστολές για να τους δώσουμε την προκαταβολή, καθώς είναι παράνομο να πληρώσουμε χωρίς καμιά εγγύηση για το ελληνικό Δημόσιο, αφού ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικός οργανισμός και δεν προβλέπεται προκαταβολή από τη σύμβαση που υπάρχει», πρόσθεσε.

Επίσης, οι εργαζόμενοι απέρριψαν και την τρίτη πρόταση του κ. Σπίρτζη, να κατατεθεί ο ένας μήνας μέσω των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας.

«Έπρεπε να μας δώσουν πάλι τη λίστα πληρωμών για να ελεγχθεί ότι αυτά πήγαν στους εργαζόμενους και όχι σε άλλες υποχρεώσεις», διευκρίνισε ο υπουργός.

Πρόταση ΥΠΟΜΕΔΙ για ΟΑΣΘ

Απάντηση στη διοίκηση του ΟΑΣΘ δίνει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα κατατεθούν 2.000.000 εκ ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας και 1.000.000 εκ ευρώ από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Επίσης δόθηκε εντολή στο ΣΕΕΥΜΕ, (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών), μετά την εκταμίευση του ποσού, να ελεχθεί, ότι όλα τα χρήματα κατατέθηκαν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί το ποσό του δεύτερου μήνα δεδουλευμένων και να αποδοθούν στα αρμόδια Υπουργεία οι μισθοδοσίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Επίσης, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καλεί εντός της εβδομάδας (έπειτα από συννενόηση) τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών.

Ακολουθεί το Δελτίο τύπου:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ σε αγαστή συνεργασία με τον Πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Αρνούνται να γνωστοποιήσουν τις πληρωμές των εργαζομένων, στο Υπουργείο. Διεκδικούν, με την ευκαιρία, του προβλήματος καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, 133.988.690,72 εκ. ευρώ .

Το ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών θα καταβάλει στον ΟΑΣΘ τον ένα μήνα δεδουλευμένων των εργαζομένων, Αναζητά άμεση λύση προκειμένου τα χρήματα να μην δεσμευτούν λόγω των φορολογικών εκρεμμοτήτων του ΟΑΣΘ και άλλων οικονομικών εκρεμμοτήτων του ΟΑΣΘ και να δωθούν στους εργαζόμενους. Η λύση θα βασίζεται στις προτάσεις που ήδη έχει καταθέσει το ΥΠΟΜΕΔΙ προς τον ΟΑΣΘ. Στην από 21/09/2016 επιστολή του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Χρήστου Σπίρτζη, για να δοθεί λύση στην πληρωμή από τον ΟΑΣΘ των οφειλουμένων δεδουλευμένων των εργαζομένων απάντησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (συννημένη επιστολή απάντησης).

Στην απάντηση, με την ευκαιρία, που δείχνει και τον πραγματικό στόχο όσων διαδραματίζονται, επαναλαβάνονται τα απαράδεκτα αιτήματα του ΟΑΣΘ για δήθεν οφειλές και συγκεκριμένα: Διεκδικούν ποσό ύψους 17.734.901,62 εκ. ευρώ, από το Υπουργείο Παιδείας ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση. Διεκδικούν ποσό ύψους 9.457.885,12 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση . Διεκδικούν ποσό ύψους 3.367.847,93 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση. Διεκδικούν ποσό ύψους 1.493.925,17 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, ως εξόφληση για το 2014. Διεκδικούν ποσό ύψους 17.198.657,71 εκ. ευρώ, με δικούς τους υπολογισμούς ως Φ.Π.Α. Διεκδικούν ποσό ύψους 50.000.000 εκ. ευρώ, πάντα χωρίς στοιχεία, για τη δήθεν ελεύθερη μετακίνηση ανέργων. Διεκδικούν ποσό ύψους 15.655.952, 98 εκ. ευρώ, για το 2014, ως εκρεμμότητα της γνωστής διαδικασίας διαιτησίας του ΟΑΣΘ#Αναφέρει επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο 19.079.520,19 εκ ευρώ. Συνολικά διεκδικεί, με την ευκαιρία του προβλήματος καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, 133.988.690,72 εκ. eυρώ . Σύμφωνα με την πάγια τακτική του ΟΑΣΘ, τα χρήματα αυτά θα διεκδικηθούν μέσω διαιτησίας, όπως γίνεται από το 1957, και θα τα πληρώσει ο ελληνικός λαός. Μας υπενθυμίζουν ότι μάς έστειλαν τον λογαριασμό μισθοδοσίας της Εθνικής Τράπεζας, για να καταβάλουμε εκεί ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ τα χρωστούμενα δεδουλευμένα του ΟΑΣΘ. Και όχι του υπουργείου. Αρνείται να εκδόσει εγγυητική επιστολή, για να λάβει ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ όλα τα δεδουλευμένα. Αρνείται να δώσει κατάσταση μισθοδοσίας για τον εκ των υστέρων έλεγχο, για τον ένα μήνα χρωστούμενων δεδουλευμένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί και ο δεύτερος. Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση και τους ισχύοντες νόμους, οι προκαταβολικές μηνιαίες δόσεις χωρίς διασφαλίσεις είναι παράνομες. Το γνωρίζει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων. Σημειώνουμε επίσης ότι στις μηνιαίες καταβολές του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ εμπεριέχεται το κέρδος των μετόχων. Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Ανακοινώνουμε ότι ο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Παιδείας ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων και το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αναζητούν άμεση λύση, προκειμένου τα χρήματα που θα κατατεθούν στον ΟΑΣΘ για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων ενός μήνα, να αποδοθούν με τρόπο που να μην κρατηθούν, είτε αυτομάτως για το φορολογικό χρέος του ΟΑΣΘ είτε για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών, σύμφωνα με την πρόταση που ήδη έχουμε καταθέσει. Συγκεκριμένα θα κατατεθούν 2.000.000 εκ ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας και 1.000.000 εκ ευρώ από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Επίσης δόθηκε εντολή στο ΣΕΕΥΜΕ, (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών), μετά την εκταμίευση του ποσού, να ελεχθεί, ότι όλα τα χρήματα κατατέθηκαν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί το ποσό του δεύτερου μήνα δεδουλευμένων και να αποδοθούν στα αρμόδια Υπουργεία οι μισθοδοσίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για την ταλαιπωρία των πολιτών και της Θεσσαλονίκης.

Καλούμε επίσης εντός της εβδομάδας (έπειτα από συννενόηση εντός της ημέρας) τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις, στο πλαίσιο της νομιμότητας, για την επίλυση του προβλήματος μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ καθώς και τις προτάσεις τους για την οριστική επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Ας πάρουν όλοι τις δικές τους ευθύνες για τη συνέχιση ή μη 60 χρόνων εκβιασμού του λαού της Θεσσαλονίκης και τη κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού.

Την άμεση δημιουργία δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών, ζητάει από την κυβέρνηση η ΝΕ Α΄Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ

Να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ζητάει η Νομαρχιακή Επιτροπή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία καταγγέλλει «συμπαιγνία» των μετόχων, της διοίκησης και του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, με θύμα το λαό της Θεσσαλονίκης, η οποία δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
Σε ανακοίνωση της, η Ν.Ε. Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στα προβλήματα από τη συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, που διεκδικούν δεδουλευμένα, και σημειώνει: «Συνεχίζεται η ταλαιπωρία και η ομηρία των Θεσσαλονικέων από την απουσία λεωφορείων στους δρόμους της πόλης. Κι αυτό εξαιτίας της συνεχιζόμενης επίσχεσης εργασίας που έχει κηρύξει το εργοδοτικό σωματείο του ΟΑΣΘ, ζητώντας τα δεδουλευμένα, όχι όμως από τη διοίκηση του κρατικοδίαιτου οργανισμού,  αλλά από το κράτος.
Η συμπαιγνία των μετόχων, της διοίκησης και του σωματείου του ΟΑΣΘ με θύμα το λαό της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η διοίκηση οφείλει να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζόμενους και απέναντι στο επιβατικό κοινό. Αυτό σημαίνει πως αφενός πρέπει να εξοφληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι, αφετέρου να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, που έχει ως αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών εξαιτίας της παλαιότητας των λεωφορείων και της μείωσης των δρομολογίων.
Επισημαίνουμε πως με μεγάλη ευκολία απορρίπτονται από το σωματείο εργαζομένων, οι προτάσεις του υπουργείου που είναι πρόθυμο να προκαταβάλει τις υποχρεώσεις της Πολιτείας, ζητώντας ταυτόχρονα και τη διασφάλιση πως τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των εργαζομένων. Κανείς δεν απαντά στους ταλαιπωρημένους Θεσσαλονικείς, πώς γίνεται οι μέτοχοι του ζημιογόνου οργανισμού να λαμβάνουν κανονικά τα μερίσματά τους, ενώ οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι. Κανείς δε μιλά για τις αμαρτωλές συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τον ΟΑΣΘ, οι οποίες ταλανίζουν τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, χωρίς ντροπή, σχεδιάζει αύξηση της κάρτας μηνιαίων διαδρομών από 30 σε 48 ευρώ. Θεωρούμε πως το θέμα πλέον έχει ωριμάσει και πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα ο οποίος θα διαχειριστεί την αστική συγκοινωνία, τα λεωφορεία σήμερα, το μετρό και τη θαλάσσια συγκοινωνία στο άμεσο μέλλον».

 


Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.
Περισσότερες Ειδήσεις

Το "δώρο" που ζήτησε για τα γενέθλια του από τους δημότες ο Γ.Μπουτάρης

Ξεκίνησε η προκαταγραφή των αιτούντων διεθνή προστασία

eana